چکه چکه انتظار 5 - * مشعشع تابان *
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

* مشعشع تابان *

 
بسا کس که با نیکویى بدو گرفتار گردیده است و بسا مغرور بدانکه گناهش پوشیده است ، و بسا کس که فریب خورد به سخن نیکویى که در باره او بر زبانها رود ، و خدا هیچ کس را نیازمود چون کسى که او را در زندگى مهلتى بود . [ و این گفتار پیش از این گذشت ، لیکن اینجا در آن زیادتى است سودمند . ] [نهج البلاغه]
 
نویسنده: گیسو ::: سه شنبه 89/6/16::: ساعت 2:29 عصر

چکه چکه انتظار

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

سخنرانی:

هوالحکیم
امروز می خوام یه داستان براتون تعریف کنم در مورد زمان غیبت امام عصر (عج ) که به درد هممون می خوره.
احمد بن محمد بن عیسى از زرارة بن اعین روایت کرده که از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم میفرمود: قائم قبل از اینکه قیام کند غیبتى خواهد داشت گفتم: چرا؟ فرمود: براى اینکه از دشمنانش میترسد. سپس فرمود: اى زراره او کسى است که مردم انتظارش را خواهند داشت، و او همان است که ولادتش از انظار مردم مخفى خواهد بود، گروهى میگویند او هنوز متولد نشده، جماعتى اظهار میکنند: وى از انظار مردم نهان است، بعضى میگویند: او هنوز در شکم مادرش هست، دسته ای خواهند گفت: او دو سال قبل از فوت پدرش وفات کرده است.
در حالى که وى نمرده و در پشت پرده غیبت در انتظار اذن خداوند است تا فرمان خروج او را بدهد، و لیکن پروردگار با غیبت او میخواهد شیعیان را بیازماید، در غیبت ولى عصر؛  اهل باطل گرفتار شک و تردید میگردند و در حیرت و سرگردانى فرو میروند، زراره گوید: عرض کردم: قربانت گردم: اگر من آن زمان را درک کردم چه عملى انجام دهم؟ فرمود: اى زراره هر گاه آن عصر را درک کردى به قرائت این دعا مداومت کن:

«اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ، اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ، فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ، لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلِلْتُ عَنْ دِینِی»

پس از این فرمود: اى زراره در مدینه کودکى کشته خواهد شد، عرض کردم: قربانت گردم مگر لشکریان سفیانى او را نخواهند کشت فرمود: خیر، او را لشکریان بنى فلان میکشند، او وارد مدینه میگردد و مردم نمیفهمند از کدام طرف رفت و سپس آن کودک را میگیرد و میکشد، هنگامى که این کودک از روى ظلم و ستم کشته شد پروردگار آنها را مهلت نمیدهد و شما در این هنگام در انتظار فرج باشید.
***
یونس بن عبد الرحمن از عبد اللَّه بن سنان روایت کرده که حضرت صادق علیه السّلام فرمود: در عصر غیبت براى شما شبهه‏اى پیش خواهد آمد که نه علم خروج از آن را دارید و نه امامى هست که شبهه را براى شما حل کند، و در سرگردانى خواهید ماند افرادى که بخواهند از این گونه شبهات رهائى پیدا کنند باید دعاى غریق را بخوانند . عرض کردم دعاى غریق کدام است؟ فرمود: میگوئى:

«یا اللَّه یا رحمان یا رحیم، یا مقلب القلوب ثبت قلبى على دینک»

گفتم: «یا مقلب القلوب و الابصار ثبت قلبى على دینک» فرمود: خداوند مقلب قلوب و ابصار هست و لیکن همان طور که من دستور دادم قرائت کن و بگو: «یا مقلب القلوب ثبّت قلبى على دینک» . التماس دعای فراوان

 سخنرانی این هفته : زیر باران بهاری

پذیرایی می شوید با آخرین افطاری ماه رمضان 89 :  

   



 
 
 
 

اوقات شرعی

 

درباره خودم


* مشعشع تابان *

گیسو
بگذارید و بگذرید * ببینید و دل مبندید * چشم بیاندازید و دل مبازید * که دیر یا زود * باید گذاشت و گذشت * *********************** امام علی علیه السلام------------ به خونه ی گیسو خوش اومدین :) امیدوارم لحظه هایی که با هم می گذرانیم پر بار باشد برایمان. آمین* *^*برای همدیگه دعا کنیم *^* @اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم@
 

حضور و غیاب

 

اشتراک